BILOLOGIJA – FESTIVAL ZNANJA

Profesori biologije svake godine organiziraju posjet svojih učenika  manifestacijama koje organizira Sveučilište u Splitu. Tako su se i ove godine naši učenici s profesoricama Omrčen i Nikolić uključili u radionice Medicinskog fakulteta u Splitu u okviru Festivala znanosti.
Naš bivši učenik Marin Viđak (poznat i kao dr. House II. GIMNAZIJE – kao učenik drugog razreda vodio radionicu iz anatomije Medicinskog fakulteta u Zagrebu u okviru Festivala znanosti, op.), sada student splitske Medicine jedan je od voditelja radionice GTCA: abeceda života.
 

Radionica GTCA: abeceda života

Glavni ciljevi radionice bili su upoznati polaznike s osnovnim znanjima o DNA, tehnikama izolacije u molekularnoj biologiji i praktičnim primjenama takve izolacije. Vrlo zanimljiva predavanja o povijesti DNA, uporabi tehnike u modernoj medicini kao i izolacija DNA ostavili su sudionike bez teksta. O dojmovima s radionice Marin Viđak je kazao:
Kad su zainteresirani učenici počeli pristizati, pobojali smo se da neće biti dovoljno mjesta. Morali smo uzimati dodatne stolice da bi svi stali. Na kraju je velika gužva kriva da nismo uspjeli izolirati DNA.
Izuzetno mi je drago da se okupilo toliko učenika iz moje bivše škole, II. GIMNAZIJE! To pokazuje da su učenici i dalje zainteresirani za znanost, medicinu i biologiju unatoč tome što su upisali jezičnu gimnaziju. Kao i ostali voditelji, jako sam zadovoljan i nadam se da ću nešto slično ponoviti i dogodine.

I nije samo Festival znanosti u žiži interesa naših učenika. Ove godine Sveučilište u Splitu se uključilo u projekt Tjedan botaničkih vrtova i arboretuma Hrvatske 2012.
U sklopu nastavnog programa biologije za drugi razred naši učenici  posjetili su Botanički vrt na Marjanu gdje ih je dočekao docent dr. Mirko Ruščić. Tu je organizirana radionica koju su vodili studenti Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu. Za učenike ovo je događaj jer su svjedočili  izdvajanju kofeina iz čaja, saznali su iz prve ruke kako od biljke doći do eteričnog ulja, a demonstrirano je i razmnožavanje bakterija na hranljivim podlogama.
Poslije svih tih saznanja obišli su Botanički vrt uz stručno vodstvo dr. Ruščića od kojeg su saznali mnoge zanimljivosti o biljkama našeg kraja. Saznali su, npr.,  da kadulja pomaže najviše upalama dišnog sustava i usne šupljine, da je oleandar jako otrovan, da se kaktus koristi za proizvodnju čipke i dobivanje aloe vere…
Nastava iz biologije, pa i iz svakog drugog predmeta, na ovakav način je nezaboravna jer u potpunosti zaokuplja pažnju učenika i trebalo bi je primjenjivati što više.

                                                       N.G.
                                                       Slavena Verić, 2.d
                                                       Josipa Babić, 2.d
                                                       Karla Kezić, 2.d